english  
 
 
 
Gündem
 

Ercüment TAHMAZ
Metsan Group Yönetim Kurulu Başkanı

13 Ağustos 2012

Dünya Bankası Lojistik Indeksinde Neden Yükseldik?

Dünya bankası Lojistik performans indeksi geçen günlerde açıklandı. 2010 yılında 39 sırada olan ülkemiz 2011 endeksinde 12 sıra yükselerek 155 ülke arasında 27 sıraya yükselmiş bulunmaktadır.

Dünya bankası Lojistik performans indeksi 6 kriterde ele alınmaktadır. Bu kriterler;

  • Gümrük
  • Lojistik altyapı
  • Uluslararası sevkiyatlar
  • Lojistik Hizmetlerin kalitesi ve Lojistik yetkinlik
  • Sevkiyatların takibi ve izlenebilmesi
  • Sevkiyatların alıcıya zamanında ulaşması

Bu başlıklarda yapılan puanlamalar Dünya bankasının hazırladığı ve üye ülkelerdeki şirketlere online olarak yaptırdığı anketlerle belirlenmektedir.

Bu sene yapılan anketi Utikad (Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği) sayesinde inceleme fırsatı buldum.

Bir sene içinde 12 sıra birden yükselen Türkiye acaba son bir senede neler yaptı da bu kadar basamak yükseldi sorusuna verilecek en yakın cevaplardan bir tanesi, Utikad’ın bu anketi üyelerine haber vererek Türkiye’nin de ankette söz sahibi ve doğru konumunu belirtmiş olması mümkün gözüküyor.

Diğer yanıtlar arasında Türkiye’nin elektronik ortamda yapmış olduğu altyapı ve entegre hazırlıkları sayesinde gümrük ve lojistik altyapıda hızlı bir ivme kazanmış olabiliriz. Yeni yapılan sistemlerle elektronik imza altyapısının uyumlu bir şekilde uygulanması hatta ön beyan sisteminin bile etkisinin çok olduğunu düşünmekteyim.

Dünyanın en genç tır filosuna sahip olduğumuzu her ortamda dile getirdiğimize göre, yine lojistik altyapı ve lojistik hizmet kalitesi, sevkiyatların zamanında ulaşması gibi kriterlerde önemli bir katkı sağlamış olabilir.

En önemli kriterlerden biri olan sevkiyatların takibi ve izlenebilmesi kriterinde gerçekten son zamanlarda yapmış olduğumuz yatırımlar sayesinde cep telefonuna gelen bir mesaj ile filomuzdaki tırların deposunda ne kadar mazot kaldığını bile görebilmekte olduğumuza göre bu kriterdeki yükselişimizi yadırgamamamız gerekmektedir.

Eğer bu hızla gümrüklerde yaşanan sorunlarda, gümrük kapılarında bekleyen tırları azaltmakta, diğer ülkelerin Tır kotalarını yükseltmeyi başarabilir ve Türkiye için olmazsa olmaz “Lojistik Master planını” bir an önce devreye sokarak lojistik köy projelerini de en kısa sürede devreye sokabilirsek Türkiye’yi en kısa sürede ilk 3’te bile görmemiz hayal değil.

 
Ercüment Tahmaz'ın Diğer Yazıları
 
• Dünyanın Merkezinde Aile Şirketi Olmak ve Kurumsallaşmak
Sektörümüz Nasıl Büyür?
Dünyadaki Serbest Bölgelere Rakip Geliyor
Gümrükte Neler Oluyor?
"Başarı, kollektif bir çalışmanın ürünüdür"
Mersin Neden Önemli?
Gerçekten "hiç mi" etkilenmeyeceğiz dersiniz?
Türkiye ve 2023 Vizyonu
Küresel Isınma
Türkiye'de Elektronik İmza 2
Türkiye'de Elektronik İmza